Followers

MARI MENABUNG

Tuesday, November 20, 2012

aku SEDIH.. ;(

assalamualaikum semua..
selamat pagi..
hari ni kt luar sgt cerah..
matahari memunculkn dirinya mmberi chya kpd 
makhluk2 bumi Allah..
tp x mcm aku.. pagi ni hati aku agk mendung skit..
aku sedih... aku menangis..
pagi2 aku dikejutkan dgn kehilangan sesuatu yg amat aku syg..
tak tertanggung rsanya...
tp ape aku ble buat melainkan menangis dan menangis...

pukul 6 pgi kakak aku kejut bangun...
'eah bangun... belang dah mati'
aku trkejut, trus trjn katil...
aku berlari trun bwh tngk belang dah terbaring dpn pintu..
mulut dia berdarah.. berbuih2.. aku pgang bdn dia dah keras, sejuk..
aku pggil belang.. aku kejut dia.. aku goyang2 bdn dia..
belang x bergerak lgsg.. trus aku nangis..
spontan aku jerit, "belang knpa jdi cmni??"

pasni puteh dah xde teman nk bergaduh
kembang xde teman nk bermanja, menjilat
nyau dah xde teman tepuk tampar
pasni jgk xde la belang yg slalu mengiau bla aku blik keje..
xde dah belang yg slalu lompat naik ats riba..
xde dah sume tu... aku SEDIH.. ;( 

aku x sggp nk truskan entry.. 
aku trpksa stop smpi cni dlu... ;(

18 comments:

  1. banyakkan bersabar yer zahirah..puteri tumpang simpati dan bersedih. Tapi dah ajal dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. smpi skrg msh teringat gelagat dia..
      bile tgk gmbar2 dia mmg xble thn dah nangis trus.. ;(

      Delete
  2. Replies
    1. dah ble terima skit2 yg dia dah mati..
      tp msih terngiang2 suara dia mengiau..

      Delete
  3. kenapa die mati cm tu? ei kesian nya belang! :'(
    awak saba ek.. memang sedih bila kehilangan lagi2 yg kita betol2 syg.. saba eh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia main2 kt luar tp mlm tu dia x masuk umah lgsg..
      mgkn dia termakan racun kt tmpt lain kot sbb
      kt umah xde pakai racun tikus.

      Delete
  4. Replies
    1. mgkn dia termakan racun sbb ade kesan muntah
      daun2 hijau.. cma msa tu xde sape2 tlg dia..

      Delete
  5. aloo keciannyer..
    dah smpi tu je umo dia kot..sabar je la ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... waktu siang elok je dia dduk dgn mak..
      main2 ngn kucing lain...
      x sgka dia hilang cmtu je trus mati.. ;(

      Delete
  6. banyak betul kisah pasal pets lately... sabo ehh... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg mati tgh jln tu jgn ckp laa..
      lgi bykkan.. huu

      Delete
  7. sabar k dear... ajal nya da smpai.
    tenang kan diri ye dear.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.. :)
      xpe la skurang2nya dia mati terus
      xde la dia terseksa thn sakit..
      mgkin tu lbih baik utk dia..

      Delete
  8. Alahai.. kesiannya,
    sabar ye Zahirah.

    ReplyDelete
  9. Saba ye dear, taw kamu sangat sayangkan belang and sume kucing kamu. Tapi dah smpai mase belang pg dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syg sgt2 sbab dah bela dri dorg lahir smpi la skrg ni...

      Delete