Followers

MARI MENABUNG

Thursday, May 23, 2013

exam.... cuti... study...

assalamualaikum semua..
ape khabar? hrp2 semuanya sihat2 aje..

ari ni last day keje utk bulan mei.. hihihi
sebab next week cuti seminggu utk final exam..
2 hri je cuti rehat.. 4 hri cuti tanpa rekod...
selamat cuti den... hahaha...
yg x best exam di cepatkan.. means xde study week...
waaa.. bestnyer study akn jdi last minute...
nk ingat semuanya last minute jgk... 
result exam pn nnt last minute.... hahaha

nak exam ade lagi asaimen x siap...
tu pun pas ktorang mntk postponed ngn lecturer utk anta lmbt ckit...
baik pnya sem ni... time nk exam sebok wat asaimen lgi... hahaha
semester ni byk sgt projek... sume nk besar2 plk...
masing2 keje...ehh.. tp smpat lgi berblog ni.. kihkihkih...

weekend ni ade kelas lgi.. siap ade test plak..
isnin esoknya plk final exam trus... 
wahh... bestnyer... ( time ni mampu senyum je... huhuhu )

okeylah.. miss stop smpi cni aje..
nak gi sarapan... pastu nk wat asaimen..
keje dah siapkan smlm... suka x boss...?? ;b
bye2 sume... assalamualaikum

p/s - wish me luck for the final exam... ^,^

jadual exam sem ni.. mmg pack giler.. x study lg..

Monday, May 20, 2013

cerita petang isnin..



cik nelayan bru pulang dri menangkap 
ikan... penatnya smpi trpksa dduk 
dlm walker...  hilangkan penat smbl 
bca surat n posing skjp.....


tibe2 cik nelayan garu kplanya....
hurm... hasil tangkapan hari ni x 

memberangsangkan..
pening2..


camno la nak buat ni... ermmm...

p/s - cerita ini hnyalah rekaan smata2... 
gurauan di petang isnin... hihihi
enjoy.. ^,^

Thursday, May 16, 2013

WANITA

"Perempuan umpama cermin, mesti cermat dan halus bila berhadapan dengan mereka. Lebih-lebih lagi yang bergelar isteri. Sensitif, cepat kecil hati, merajuk dan minta dipujuk memang sifat semulajadi seorang wanita. Hati mereka bagaikan kaca. Sekali terguris mungkin akan pecah dan tak akan mudah untuk dia melupakan perkara yang pernah mengguriskan hati dia...."

itulah WANITA....

sape setuju boleh komen... klu x setuju pun komen jgk la.. hehehe

suka tgk irma hasmie ni... lembut.. sejuk mata memandang.. :)


Tuesday, May 14, 2013

no women no cry.. ^,^

"MENANGIS ubat paling mujarab bagi 
PEREMPUAN untuk meluahkan segalanya yg terbuku di hatinya.."

betul x? hihihi
ape pendapat korg semua?
bgi miss, yerr... mmg x dinafikan.. bila menangis semuanya mcm hilang bgitu shja... 
bla nangis rsa puas...
tp mcm membazir air mata je? hahaha
masing2 ade pendapat tersendiri kn...  
korg ble share kt cni ye..

saje boldkan prktaan menangis ngn perempuan tu..
sbb perempuan ngn menangis ssh utk dipisahkan... hehehe
~ tgh layan lagu hafiz - bahagiamu deritaku... 
adehh.. tjuk lagi dia mmg frust btul laa...~

Monday, May 13, 2013

REJAB

DOA BULAN REJAB:

Ya Allah, berkatilah kami pada bulan Rejab dan bulan Sya'aban serta sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan. Aku bermohon keampunan Allah yang Maha Agung dan tiada Tuhan melainkan Dia, yang hidup, yang berdiri dan aku bertaubat kepadaNya. Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang patut disembah kecuali Engkau yang mencipta aku. Aku adalah hambaMu dan aku dalam genggamanMu. Aku dalam perjanjian (beriman dan taat) kepadaMu sekadar kemampuan yang ada padaku. Aku berlindung kepadaMu dari kejahatan yang (mungkin) aku lakukan. Aku mengakui atas nikmat yang engkau berikan kepadaKu dan mengakui dosa-dosaku. Kerana itu aku memohon keampunanMu dan sesungguhnya tiada yang dapat mengampuni dosa seseorang kecuali engkau Ya Allah.

BERISTIGHFAR PALING BAIK DALAM BULAN REJAB:
Maksudnya:
Aku bermohon keampunan Allah yang Maha Agung dan tiada Tuhan melainkan Dia yang hidup yang berdiri sendiri dan aku bertaubat kepadaNya.

Bulan Rejab merupakan bulan yang banyak keistimewaannya yang dijanjikan oleh Allah SWT kepada umatNya, kerana Rejab adalah bulan Allah. Pintu rahmat terbukaluas kepada umatNya untuk bertaubat dan memohon ampun diatas dosa-dosa yang lepas. Namun begitu, suka diingatkan bahawa kita perlu mengerjakan segala amalan yang dituntut dengan sifat ikhlas, rendah diri dan tawwaduk agar ganjaran yang akan diperolehi itu ada keberkatannya.... ;)

Selamat berpuasa sunat, selamat ganti puasa kpda yang berkenaan... ^,^

Wednesday, May 8, 2013

Wordless Wednesday # 24



nota ~ lmbt lgi nk grad.. serabut kpla mna nk exam lgi.. nk buat persiapan tut2 lgi.. 
so challenging... never mind la... layan aje.. huhuhu

Friday, May 3, 2013

Kenapa Umat Islam Sembah Ka'abah?


Satu hari di majlis hi-tea Inter Faith Gathering di sebuah restoran mamak..

Missionary : Mengapa orang Islam sembah kotak hitam ? 

Pendakwah : Salah tu. Umat Islam sembah ALLAH bukan kotak hitam. 

Missionary : Bukankah orang Islam sembah menghadap Kaabah, kotak berwarna hitam? Apakah ALLAH itu dalam Kaabah? Belum sempat pendakwah menjawab.. Handphone N95 missionary berbunyi.. Missonary menjawab panggilan telefonnya.. Pendakwah sabar menanti.. Setelah Missionary selesai menjawab panggilan di N95-nya, dia merenung kepada 

Pendakwah.. Pendakwah tersenyum..

Missionary : Mengapa tersenyum? Bila awak hendak jawab soalan saya? 

Pendakwah : Erm.. perlukah saya menjawab soalan awak? 

Missionary : Awak tak ada jawapan? 

Pendakwah : Bukan itu maksud saya. Tadi saya cuba gunakan teori yang awak gunakan untuk membuat soalan yang awak ajukan kepada saya. Saya dapati awak kurang siuman. 

Missionary : Mengapa awak cakap begitu ? 

Pendakwah : Tadi saya lihat awak bercakap seorang diri, ketawa dan tersenyum seorang diri. Dan awak mencium handphone tu sambil cakap “I love you mom” … 

Missionary : Saya bukan cakap seorang diri. Saya bercakap dengan emak saya. Dia yang telefon saya...

Pendakwah : Mana ada emak awak. Saya tak nampak pun emak awak...

Missionary : Emak saya di Penang. Dia telefon saya, saya jawab gunakan telefon. Apa masalahnya? (Nada suara Missionary semakin tinggi dan marah). Takkan itu pun awak tak boleh hendak fikir?

Pendakwah : Boleh saya tengok handphone awak?

Missionary menghulurkan N95nya kepada Pendakwah.. Pendakwah mengambi N95 tersebut…Pendakwah membelek-belek N95 tersebut.. Pendakwah menggoncang2 N95 tersebut  sambil mengetuk-ngetuknya di meja.. lantas pendakwah menghempaskan sekuat hati N95 tersebut ke lantai.. bersepaiiiiii...Merah padam muka Missionary menahan marah.. Pendakwah merenung muka Missionary sambil tersenyum..

Pendakwah : Mana emak awak? Saya tengok taka da pun. Saya pecahkan handphone ni pun takde emak awak dalam handphone...

Missionary : MENGAPA AWAK NI BODOH SANGAT? Teknologi komunikasi sudah maju. Kita boleh berhubung jarak jauh menggunakan talian telefon dan teknologi wireless. Awak tak guna otakkah?

Pendakwah : Alhamdulillah (sambil tersenyum).. Begitu juga halnya dengan ALLAH. Umat Islam menyembah menghadap Kaabah, bukan bermakna umat Islam menyembah Kaabah. Tetapi umat Islam menyembah atas arahan ALLAH. ALLAH mengarahkan umat Islam untuk sembahyang, kena menghadap Kaabah.  Ini juga bukan bermakna ALLAH itu ada dalam Kaabah..

Begitu juga dengan awak dan telefon. Emak awak menelefon awak menggunakan handphone Nokia N95, ini bukan bermakna emak awak ada dalam N95 tu. Tetapi Syarikat telekomunikasi menetapkan peraturan, kalau hendak cakap dengan emak melalui telefon kena dail nombor awak, barulah talian akan bersambung antara awak dan emak awak, dan awak boleh berbual melalui N95 walaupun emak awak tiada dalam handphone tu...

Kemudian Pendakwah bangkit dari kerusinya, mengeluarkan wallet, dan menghulurkan RM 1500 kepada Missionary... Nah ini duit untuk awak beli N95 yang baru... Pendakwah terus meninggalkan Missionary yang masih kelihatan confuse... Mungkin dia bingung. Bingung kerana Islam mempunyai jawapan kepada segala persoalan berbanding agamanya..

------ END------