Followers

MARI MENABUNG

Thursday, December 6, 2012

xde tajuk

golongan wanita yang kahwin lambat..
TREND atau CEREWET??

haa... ni pndapat miss sdri tau..
bgi miss sdri, klu bleh sblum kawen, miss nk ade harta sdri..
cthnya mcm kereta or rumah..
bkn ape in case klu trjdi ape2 in future,
kta dah get ready.. xdela nnti tgn ksong..
(alaa.. buat msa ni klu ade umah pn ble sewakan..
ade la side income skt kan.. hihihi)

blogger2 yg cantik dan hensem, tolong komen ckit.....
--> entry pndek sbb malas nk menaip.. hihihi


44 comments:

  1. trend x..cerewet pon x..
    lum sjmpe jodh lagi...hehe
    nak cri yg terbaik dan ssuai dgn diri kita bkn senang,kan..

    -nak cri yang menjaga AGAMA.. =) -

    ReplyDelete
    Replies
    1. sma la ngn miss..
      blum jmpa jodoh yg sesuai..
      tp org ashik tny je.. ssh laa.. hihihi
      nak cri yg bleh jdi imam dlm solat 5 waktu miss..
      pas solat cium tgn.. so sweet.. hihihi.. ;b

      Delete
  2. wanita kahwin lmbat sebab x jmpa lg lelaki idaman..
    satu lg kalo wanita tu kerja dia hebat, lelaki pun takut nak masuk minang..yala, nanti x pasal2 kena reject awal2 lagi..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah.. rsanya sbb xjmpa yg sesuai lgi kot..
      psl kerjaya hebat tu msing2 pny pndpt kot..
      nk cri sma taraf mmg ssh nk dpt la..

      Delete
  3. Trend atau Cerewet?

    Hurm, yang pastinya bukan trend. Cerewet pun mungkin ya, tapi apapun berbalik kepada yang Maha Besar, jodoh lambat. ^_^ lagipun, kalau semua nak carik muka cam Brad Pitt, poket macam Ananda Krishnan, perangai romentik macam Cicakman, terukla. **ramai butthurt ni**

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa.. muka hensem tp prngai x hensem,
      xble jgk.. kawen nk hidup brsama slmanya.. hihihi

      Delete
    2. haha....betul2...kena very2 certain pasal tuh, kawin nak hidup bersama selamanyaaaaaaaa :) Tapi kalau hensem, pastuh baik, jangan tolak plak.

      Delete
    3. aiyarkk!
      time kasih mr.crack for ur advice..
      insyaAllah trima trus.. hahaha... ;b

      Delete
  4. walaupun saya under 18, saya bagi pendapat budak budak lah ye. belum sampai jodoh. atau belum bersedia, itu kot faktor lamabat kawen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..
      dah2 jgn fkr psl kawen2 ni..
      blaja dlu yer.. ;b

      Delete
  5. bagi anna x salah kalo kita kahwin lambat sebab nak sediakan harta untuk diri sendiri dulu... mcm yang akak cakap, kalo terjadi apa2.. at least kita x yah menyusahkan orang lain..lelaki sekarang bukan mcm zaman makbapa kita yang setia... ops, jangan marah ye lelaki2 di luar sana.. just pendapat anna je ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. anna, akak stuju dgn kamu..
      lelaki2 dluar sna jgn mrh2 yer.. ;b

      Delete
  6. Err... tak penah pikir pulak pasal ni... hahahaha.. tapi kalau ikutkan hati, memang nak ada harta sendiri dulu.. senang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup! at least sediakn pyung sblm hujan..

      Delete
  7. mungkin sebab jodoh... rancang mcm mana pun kalau dah jodoh jadi juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. btul2..
      ape pun doakan yg terbaik utk dri sdri.. ;)

      Delete
  8. tak salah cerewet...tu untuk masa depan gak, atleast adala gak usaha...kita semua cerewet dalam hal2 tersendiri cuma perlu berpada2 je..biar apa pun alasan namun bila tiba masanya nanti kita sendiri akan tahu...biar apa orang kata, asalkan tak mendatangkan mudarat pada masyarakat, bangsa dan agama...

    ReplyDelete
  9. dah jeliter dh gambo tuuu jugakkk.. aHHKs

    ReplyDelete
  10. betol lah pendapat miss tu.. kumpul harta for future.. at least kalau jadi apa-apa, kita tak mati kering.. still boleh hdop.. lgpn, cepat lambat jodoh tu, urusan Allah..

    miss cantik!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. agree with u..
      for future undertakings, house n car is the important asset instead of saving.. hihihi
      ehh.. speaking plk..;b

      Delete
  11. wah..bagus..saya setuju jugak dengan pendapat awak.. hmm, jom kita kahwin.hahahaaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju?
      terima kasih boni kacak..
      err.. part kawen tu jgn buat keje giler yerr.. hahaha

      Delete
    2. hye si kacak. curang ek..haha

      Delete
    3. opss! hahaha..
      bro boni kacak ni curang ngn hana ke??
      x baik tau.. ;b

      Delete
  12. trend @ cerewet??

    dua2 tak.. x slh kawen lmbat.. bkn kawen utk seari dua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. btul2..
      kawen2 utk slama2nya hingga hjung nyawa.
      ehh.. mcm filem plk.. ;b

      Delete
  13. betoi tu miss...alhamdulillah skrg umoq kak as nk masuk 29 thn next year...kedua2 aset kereta dan rumah pun dh tercapai...skrg baru akak nk fkr cari pasangan...doakan akak yer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah kak..
      jodoh iut ketentuan Allah.. bla tiba msanya akn smpi jgk..
      bgusla akak dh ade aset, ble la mmburu.. hihihi
      sya bru ade kete, rumah tu dlm prancangan lgi.. ;)

      Delete
  14. trend pun x cerewet pun bukan sbnrnya.. ia tertumpu pd jodoh kita sebenarnya... Allah nak cepatkan jodoh kita, cepatlah.. dan sebaliknya

    ReplyDelete
  15. em..btul..bgus ada prancangan serupa tu..waktu muda2 ni la dmna kudrat kta masih gagah...kumpulah harta itu selagi mampu, dan bersyukurlah tiap apa yang kta kecapi aik? cam bunyi2 ceramah jew ni hahaha!!!

    ReplyDelete
  16. Setuju dengan eah.Sha pon kira kawen lambat jugak.Sebabnye same ngan kamu.Nak ada harta sendiri dulu.Persediaan utk future. :)

    ReplyDelete
  17. mm..kenapa sy tak kahwin lagi..? sbb takde org masuk meminang..hehe boleh..?

    ReplyDelete
  18. tak rase kawen lambat tu trend@cerewet..mgkn belum jodoh...sbb kita memang dididik dgn percaya qada&qadar Tuhan...jugak rezeki,ajal maut dan jodoh...

    ReplyDelete
  19. mula2 nk komen gmbr tu dulu..

    cantik.. ;)


    psl kahwin tu, rasanye jodoh..

    cik eah, bila nk kawen..? ehem..!

    ReplyDelete
  20. niat dihati mmg nk khwin awl tp xjmpa calon yg ssuai lagi :D

    ReplyDelete
  21. er errr..maybe xla jg crewet or mmg crewet kot??hik hik..nak tggu calon y sangat sesuai utk kita..or or..pmpn ni kdang2 ada jnis y x menghargai n cpt2 nak minta brek..besala pmpn kan sis.. :p

    ReplyDelete
  22. haha hana nak ada harta sendiri sebelum kawin. sebagai backup. backup apa? haa itu kita xtau.hehe

    kereta hana dah ada walaupun bukan kereta ferarri. rumah tunggu hana kerja bagi stabil ekonomi dulu.

    itu namanya cerewat ke? xcerewet le.. itu matlamat kan kan

    ReplyDelete
  23. bagi aku satu je, jodoh belum sampai kot.

    dah sampai jodoh seru belum ada.

    kalau dah jumpa jodoh, ada duit takde ke ade ke

    tetap usaha jugak...

    ReplyDelete
  24. tak salah memilih. yg penting, ishtikharah :)

    ReplyDelete
  25. Susah nak komen mende camni sebab apa2 pun bergantung pada jodoh, & maybe prinsip individu tu sendiri. Tak salah mengejar harta dunia untuk kesenangan sendiri kemudian hari nanti tapi pasangan hidup pun penting gak. Hehehe

    ReplyDelete
  26. x salah membuat perancangan awal dl hidup kita kan... :)

    ReplyDelete
  27. Persedian sebelum dan selepas kahwin ada penting...kalu semua dah sedia jalan aje...

    pasal mencari harta nie,,,selepas kahwin pun boleh kumpul harta sama2 dengan suami...

    Kahwin awal bagus elak fitnah dan juga dapat elak zina...

    pls : Cuma pandangan saya aje...

    daripada mselim3

    ReplyDelete