REJAB

DOA BULAN REJAB:

Ya Allah, berkatilah kami pada bulan Rejab dan bulan Sya'aban serta sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan. Aku bermohon keampunan Allah yang Maha Agung dan tiada Tuhan melainkan Dia, yang hidup, yang berdiri dan aku bertaubat kepadaNya. Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang patut disembah kecuali Engkau yang mencipta aku. Aku adalah hambaMu dan aku dalam genggamanMu. Aku dalam perjanjian (beriman dan taat) kepadaMu sekadar kemampuan yang ada padaku. Aku berlindung kepadaMu dari kejahatan yang (mungkin) aku lakukan. Aku mengakui atas nikmat yang engkau berikan kepadaKu dan mengakui dosa-dosaku. Kerana itu aku memohon keampunanMu dan sesungguhnya tiada yang dapat mengampuni dosa seseorang kecuali engkau Ya Allah.

BERISTIGHFAR PALING BAIK DALAM BULAN REJAB:
Maksudnya:
Aku bermohon keampunan Allah yang Maha Agung dan tiada Tuhan melainkan Dia yang hidup yang berdiri sendiri dan aku bertaubat kepadaNya.

Bulan Rejab merupakan bulan yang banyak keistimewaannya yang dijanjikan oleh Allah SWT kepada umatNya, kerana Rejab adalah bulan Allah. Pintu rahmat terbukaluas kepada umatNya untuk bertaubat dan memohon ampun diatas dosa-dosa yang lepas. Namun begitu, suka diingatkan bahawa kita perlu mengerjakan segala amalan yang dituntut dengan sifat ikhlas, rendah diri dan tawwaduk agar ganjaran yang akan diperolehi itu ada keberkatannya.... ;)

Selamat berpuasa sunat, selamat ganti puasa kpda yang berkenaan... ^,^

Comments

  1. terima kasih untuk ingatan Rejab.

    saya dah update kisah Aku sepasang kasut. tunggu update di Warna kAseh ya ;)

    ReplyDelete
  2. saya dah follow dan linked blog ini juga

    ReplyDelete
  3. hehehe....selamat berpuasa sunat miss...x lama dah puasa ramadhan...x sabar...yeahhh

    ReplyDelete
  4. perkongsian yang menarik..tak lama lagi leh puasa ramadhan pula :)

    ReplyDelete
  5. salam bulan rejab cik zahirah..jummm
    sesama kita gandakan amalan dlm bulan rejab ni..^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

JANGAN BERDIRI...!