Followers

MARI MENABUNG

Friday, April 19, 2013

si pencuri

assalamualaikum semua..
slmat pagi.. ari ni blog miss bernyawa lgi.. hihihi
ari ni share psl 1 citer yg sedih.. sedih kot?

mggu lpas 8 april 2013, antara waktu maghrib dgn isyak..
jeep suzuki jimny kesayangan kepunyaan ayah miss HILANG!
kali ni mmg seriously hilang kna curi.. sblm ni prnah hmpir2 kna curi jgk..
dpan umah, si celaka pencuri tu tgh kopek pintu...
tp x smpat sbab adik lelaki miss nmpk..
itu kjadian lbh kurg 10 thun dlu..

x sgka kali ni btul2 hilang.. ayah miss bru je repair jeep tu..
dah plan nk cat baru, pasang steering lock..
tp x smpat...

lagi sakit hati bla tau hrga pasaran jeep tu 25k...
haa.. kau si pencuri aku jamin x slmat hidup dunia dan akhirat..
hidup atas kesenangan org lain.. 
balasan akan menantimu di akhirat nnti.. ALLAH maha adil..
x fikir ke org lain pny ssah nk dptkan kete tu?
klu miss dpt pencuri tu mmg siku miss bagi..
(wlpun miss ni prmpuan tp jgn pndng rndah tau.. siku ni miss pny senjata.. hahaha.. ;p)

dgr citer jeep tu dah smpi ke utara...
kaler still x tukar.. kaler maroon... no plate tukar nombor je.. huruf maintain..
bex 1431 to bex 8461..
klu rezeki ayah, dptlah blik tp klu bkan xpelah.. ayah nmpk sedih tp dia x tnjuk..
miss tau sbb miss ble nmpk dri air muka dia.. ;(


ni la dia jeep tu.. sebijik cmni.. cma kaler je lain..

miss smpat jgk drive jeep ayah ni.. mmg best sbb tggi n bleh menyelit2... hihihi..
sejak dh ade kete sdri ni miss x naik jeep ayah dh..
trsa rindu plk...

13 comments:

  1. hish3.. memang dorang ni x reti pikir akan kesusahan orang lain..
    tau nak hidup senang ngan cara cmni..
    apa2 pon harap sis n abah sis
    sabar bebanyak k.. lita sama2
    doakan moga kereta 2 dapat balik..

    ReplyDelete
  2. sedihnya cerita miss ni...setiap yg berlaku pasti ada balasannya..sabar ya...:)

    insya Allah mana tau akan dpt semula jeep tu nanti...

    ReplyDelete
  3. sedih juga cerita miss ni , ada hikmahnya , kena pasang alarm ni

    ReplyDelete
  4. sentimental value tu,, kalu sy pun sedih

    ReplyDelete
  5. ya Allah, kesiannya ayah sis!!! gila siapa yg buat kerja tu.. memang tak senanglah hidup dia... ishhh ena pula sakit hati

    ReplyDelete
  6. miss, sy dgr, kalau masuk balai kete tu dah susah nak dapat balik, betul ke..?
    tula..kete memang kesygan sbb beli dgn titik peluh sendiri.

    ReplyDelete
  7. kadang2 terfikir cam nak buat garaj dalam rumah je..huhu
    yala, kalo letak kat luar orang nak curik pulak.

    ReplyDelete
  8. Allah Maha Berkuasa...Dia menguji kita dari harta benda mahupun seseorang yg kita syg...adik kak as dkt2 nak kawin motor ksyngan dia kena curi...mmg sedihhh sgt dia masa tu...apapun kita doakan semoga pencuri tertangkap!!!

    ReplyDelete
  9. GILER LA PENCURI TU . MOGE YE CEPAT2 KNE TGKAP . AMIN

    ReplyDelete
  10. Kalu dia makan hasil tak halal mmg tak selamat.. kene maki lagi satu hal..

    ReplyDelete
  11. wah..

    sayangnya..
    mcm byk nostalgia tu..

    ReplyDelete
  12. Sedih nya saya miss..meleleh ayaq mata ceq..tp ceq lg sedih..sape lah yg berjaya mencuri hati miss..huhu

    ReplyDelete