Followers

MARI MENABUNG

Friday, January 18, 2013

SATU PERMINTAAN


"Jika aku bertemu Tuhan dan diberi kesempatan untuk meminta SATU permintaan, maka aku akan segera memintanya. permintaan dan harapanku adalah "Jika aku ditakdirkan menikah dan bersatu dengan seseorang, aku ingin menikah dengan seseorang yang paling mencintai aku... " dan jika aku ditakdirkan mati hari ini maka aku akan meminta kepada Tuhan SATU permintaan lagi, jika aku dilahirkan kembali aku ingin dilahirkan sebagai manusia yang mencintai seseorang itu sebelum orang lain menyayanginya. Semua yang kujaga selama ini cuma buat seseorang itu... Tetapi jika Tuhan menolak permintaanku, aku pun akan segera meminta permintaan SATU kali lagi.. Aku ingin membasuh kaki seseorang itu saat pertama kali aku bertemu dengannya diakhirat nanti.. Tetapi jika Tuhan tidak mengabulkan satu pun permintaanku, aku hanya berharap seseorang itu akan mengingati dan mengenaliku sebagai perempuan yang cemburu kerana pernah, masih dan akan mencintainya..."


16 comments:

  1. perrrghhh.. sedihnya permintaan sis.. wa, terasa sebak pula anna baca..

    ReplyDelete
  2. wah....

    SATU.. tapi SATU yg banyak...

    teringat kt sapa ni eah..?

    ReplyDelete
  3. Banyak maksud tersirat tu.Kadang2 Allah x bagi apa yang kita mintak instead Allah bg ape yg kte perlu.Semoga permintaan miss dikabulkan.InsyaAllah. :)

    ReplyDelete
  4. moga ketemu dgn insan itu...namun sebaik permintaan adalah mohonlah pada Allah agar dijadikan wanita solehah...kerna di dlmnya itu penuh dgn kasih syg Allah, jika Allah syg...in syaa Allah pasti dijodohkan dgn yg baik...hilang cinta manusia xpe, jgn hilang cinta Allah :)

    ReplyDelete
  5. yang benarnya, ramai manusia bila bertemu Tuhan akan minta di kembalikan ke dunia untuk amal ibadat sebanyak-banyaknya dan akan sedekah semua harta yang dia ada semata mata nak masuk syurga. :|

    ReplyDelete
  6. inshaaAllah mudah-mudahan kak.. Sy pun mengharapkan mcm tu, aamin

    lawa tahi lalat tu.. hehe.. sy pun ada tahi lalat kt pipi, sgt jelas.. :D

    ReplyDelete
  7. Mood apa sebenanye ni? Mood cari jodoh ke? Hehehe. Apa yang Allah dah sediakan untuk kita, itu adalah yg sebaeknya. Semuga Miss cepat2 bertemu si dea :D

    ReplyDelete
  8. Apa sahaja yang tertulis milik kita..selalunya adalah yang terbaik untuk kita.. :)

    ReplyDelete
  9. syahdu sangat bca entry nie insya allah :)

    ReplyDelete
  10. best n3 ni..
    Insya Allah..
    Allah sentiasa memberikan yg tbaik tuk kita

    ReplyDelete
  11. salam miss zahirah...:)

    siapakah lelaki itu? untungnya dia... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.. siapakah dia?
      biarkn tggl tnda tny.. hehehe

      Delete
  12. smoga dprmudahkan segalanya..
    segala dmkbulkan Allah..InsyaAllah..dgn syarat kita tjgn pernah putus utk bdoa pda NYA =)

    ReplyDelete